روز جهانی صنایع دستی
پارس وب سرور
نوشته شده توسط : بهین مبتکران

روز جهانی صنایع دستی

روز جهانی صنایع دستی ایران و جهان

روز جهانی صنایع دستی

 

صنایع دستی ایران در روز جهانی صنایع دستی

فروشگاه صنایع دستی اصفهان امیران تبلیغ، بزرگترین مرجع طراحی، ساخت و تامین انواع تابلوها و ظروف  صنایع دستی و همراه با ارزان ترین لیست قیمت ها و همچنین نفیس ترین شکل بسته بندی در طی ده سال سابقه کاری خود همه ساله در روز جهانی صنایع دستی تخفیفات ویژه ای در جشنواره های فروش خود ایجاد می نماید. جهت مشاوره و خرید انواع صنایع دستی هم اکنون با واحد فروش امیران تبلیغ تماس حاصل فرمایید.

با وجود صنایع دستی در حوالی روستاهای شهر اصفهان یک مدل استراتژی مهم دراشتغال زایی در محیط کار در منازل در زمینه جذب توریست ایجاد نموده است. یکی از دلایل رشد اقتصاد کشور ترویج در امر رونق و جهش تولید صنایع دستی می باشد. لذا از مزیت های سرمایه گذاری در بخش هنرهای دستی باعث رونق تولید و گرایش به سمت رشد صنعت گردشگری می گردد. به جهت ترویج هنر صنایع دستی در مناطق روستایی نیازمند به بازاریابی و فعالیت گسترده در ان مناطق می باشد. در ضمن این هدف مستلزم اموزش های فنی و حرفه ای با اصول دقیق جهت بالا رفتن کیفیت تولید همراه باشند که موجبات ناراحتی گردشگران نشود. همه ساله در ۲۰ خرداد ماه مصادف با ۱۰ ژوئن روز جهانی صنایع دستی نام گذاری شده است.

چالش های صنایع دستی اصفهان جهت ارائه به گردشگران برون مرزی :

  • شناخت اصولی و موثر در اشتغال زایی و ترویج هنر صنایع دستی اصفهان.
  • بررسی و شناخت سلیقه توریست در انتخاب نوع و مدل صنایع دستی.
  • مطالعه فراوان در زمینه صنایع دستی اصفهان همراه با متون اسلامی و فرهنگی.
  • ارزیابی و مطالعه دقیق در زمینه کار افرینی صنایع دستی در اقتصاد روستاها.
  • شناساندن صنایع دستی به عنوان هنر دست در بین مورخان هنری.
  • تجزیه و تحقیق اثر صنایع دستی در زمینه رشد سرمایه داخلی.
  • فرهنگ سازی در اهمیت دادن به بسته بندی صنایع دستی از مولفه های مهم.
  • ارزش گذاری به هنر در گرایش به سمت فرهنگ کهن ایران.

 

روز جهانی صنایع دستی

 

صنایع دستی چیست؟

هنری با قدمت چند هزار ساله که شکل ها و نام های گوناگونی دارد و توسط دست هنر دوستان و اساتید برجسته اقا و خانم هایی سخت کوش به صورت بی نظیر ترین اثار فاخر و ماندگار تولید می گردند. در کشور ما ایران از دوران صفویه به بعد بیش از ۳۲۰ مدل متفاوت از صنایع دستی به صورت کاملا اختصاصی شکل گرفت و بیش از ۴ میلیون نفر از مشاغل هنری را به خود اختصاص داده است.اما نقش ارز آوری صنایع دستی در مجامع بین المللی در ایران بیش از ۳۰۰ میلیون دلار در سال تخمین زده شده که یکی از جایگزین های بسیار مفید صادرات غیر نفتی به ثبت رسیده است.

نخستین همایش بین المللی در جهان جهت ارج نهادن و نام گذاری روز جهانی صنایع دستی، اولین بار در کشور امریکا در ۲۰ ژوئن سال ۱۹۶۴ در شهر نیویورک  برگزار شد. که به دنبال ان اساتید و هنرمندان برجسته ی بیش از ۴۰ کشور جهان در ان حضور داشتند. در همان روز شورای جهانی صنعت بزرگ صنایع دستی نام گذاری شد و تا کنون در زیر نظر یونسکو هم چنان به فعالیت خود ادامه داده است. امروز شورای جهانی صنایع دستی در شهر آمستردام هلند واقع شده است. البته کشور ایران نیز در سال ۱۳۴۷ به عضویت در ان در امد و فعالیت گسترش و زمینه سازی در این شاخه هنری را به اوج و شکوفایی رسانید.

برخی از هدف هایی که شورای جهانی صنایع دستی دنبال می کنند عبارتند از :

  1.  بالا برد سطح اگاهی و تخصصی نمودن اساتید صنایع دستی در رشته های مربوط به خود
  2.  ایجاد رابطه ای مشترک بین صنعتگران صنایع دستی کشورهای عضو شورا
  3.  ایجاد رابطه فرهنگی بین تمدن های بشری دنیا به واسطه صنایع دستی

برگزاری و ارج نهادن به روز صنایع دستی چه کمکی به بهبود این شاخه از هنر دست صنعتگران می نماید؟

برگزاری این سبک از مناسبت ها نه تنها در روز های نام گذاری شده بلکه به صورت پیوسته در طول سال با بررسی مشکلات و راه حل های تولید کنندگان و اموزش های فروش و فواید استفاده در بازار می تواند راه گشایی بسیار مثبتی داشته باشد. برگزاری روز جهانی صنایع دستی در ارائه راه حل ها بین سازمان های گردشگری شهرهای مختلف و ایده پردازی ها و حتی ارائه مقالات از طرف تولید کنندگان صنایع دستی در همایش ها مسیرهایی مفید در کمک به هنر فراموش شده دست اساتید هنر مند می باشد.

 

روز جهانی صنایع دستی مبارک

 

فروشگاه صنایع دستی

امروزه فروشگاه ها به شکل های متفاوتی محصولات خود را عرضه می نمایند. به طوری که عمده فروشی با تک فروشی دو فرمول کاملا متفاوت را طی می نمایند. از نظر تخفیفات، بسته بندی، نحوه ی سفارش. اما فروشگاه های مجازی نمونه ای دیگر از فروش صنایع دستی می باشند. اما متاسفانه در اصفهان قشر بسیار زیادی از فعالان این عرصه همچنان به فروش های سنتی خود اکتفا کرده و هیچ تمایلی به برگزاری نمایشگاه ها ، راه اندازی سایت و فعالیت در فضای مجازی را ندارند. از خصوصیات تخصصی بودن در فروشگاه های صنایع دستی در هنگام خرید باید توجه داشت که هر فروشنده ای تخصص در یکی از متدهای صنایع دستی و جواز کسب مربوط به ان را دارا باشد.

پرطرفدارترین صنایع دستی ایران

انواع تابلوهای صنایع دستی”تابلو قلمزنی، تابلو معرق چوبی، تابلو نقره، قاب بشقاب میناکاری، ساعت های چوبی مدرن ” طبق امار نشان داده شده از جمله ی پر طرفدارترین صنایع دستی ایران شناخته شده اند.هر قسمت و یا منطقه ای از ایران صنایع دستی مربوط به خود را دارد. لذا با برگزاری روز جهانی صنایع دستی همزمان می توان با برگزاری نمایشگاه های بین المللی در شناخت هنرهای دستی تمام مناطق و همکاری با یکدیگر کمک شایانی در این حوزه انجام داد. اما بزرگترین مرکز ساخت صنایع دستی در ایران همچنان نصف جهان می باشد. برخی از نمونه صنایع دستی ایران “میناکاری، قلم زنی، فیروزه کوبی، مس و مینا، مس و پرداز، کیف قلمکار و ترمه، تابلو قلمزنی، قاب بشقاب میناکاری” که این حجم انبوه از صنایع دستی با ارزش می تواند اقتصاد منطقه را متحول نماید. راه اندازی و فروش صنایع دستی ایرانی در فروشگاه آنلاین امیران تبلیغ عرضع کننده هنرهای دستی اصفهان یکی از بزرگترین مرجع دسترسی با چند کلیک و با شیوه ای بسیار نوین و خدمات رسانی در سراسر کشور در کمترین زمان ممکن می باشد.

فیروزه کوبی

از جمله صنایع دستی ایران است که تاریخچه ای بسیار کوتاه دارد. ظروف آن از ترکیب مس و سنگ فروزه تهیه می گردند. امروزه این محصولات در بین سایر مصنوعات صنایع دستی نقش به سزایی در صادرات ایفا می نمایند. خوشبختانه کشور ایران با دارا بودن معادنی قوی از نمونه سنگ های فیروزه عالی سرشار از غنی ترین نعمت های خداوند می باشد. لذا با کمی تفکر خلاقانه و حمایت از گروه صنایع دستی فیروزه کوبی بر روی مس می توان به بازارهای اروپا نیز وارد شد و ارز اوری غیر نفتی همراه با رشد اقتصادی به داخل کشور وارد نمود.

از گلدان های فیروزه کوبی در ارتفاع ۱۶ سانتی متر در ساخت بیش از ۱۸۰ مدل متفاوت انواع تندیس ها با طراحان حرفه ای در فروشگاه اینترنتی صنایع دستی امیران تبلیغ تولید شده است. استاندارد سازی در ساخت انواع ظروف فیروزه کوبی در انتخاب زیر ساخت مس و مخصوصا مرغوبیت سنگ فیروزه نقش اساسی در بازاریابی و فروش عمده این محصولات ایفا می کند. امروز سنگ فیروزه را بر روی ظروف تزینی چوبی نیز استفاده می نمایند. البته ارزش ریالی این سبک از کار در مقایسه با زیر ساخت مس بسیار پایین تر به مرحله پایانی می رسد. ترکیب صنعت فیروزه کوبی با گل های نقره و در نهایت ساخت تابلوهای دیواری صنایع دستی یکی دیگر از ابتکارانه ترین تلفیق اساتید هنر فیروزه کوبی می باشد.

 

صنایع دستی ایران

 

مس و پرداز (( مس و میناکاری))

طیفی جدید و نوین در مجموعه کلکسیون صنایع دستی ایران با نام هنر مس و پرداز است.

مس و پرداز یا مس و میناکاری پرداز چیست؟

هنری نوین و الگو گرفته شده از صنایع دستی میناکاری با نقاشی از مدل پرداز ، یک مدل از اثری خلق شده که نام هنر مس و پرداز را به خود گرفته است. هنر نقاشی پرداز سبکی از نقاشی است که تعداد محدودی از اساتید بزرگ در ان مشغول به فعالیت بودند. چرا که این سبک از هنر نسبت به نقاشی میناکاری از حوصله ی بیشتری برخوردار است. و با گذشت زمان به دلیل جذابیت نقوش ان اموزشگاه های فراوانی شروع به تدریس ان کردند. هم اکنون در اصفهان بیش از ۲۵۰۰ نفر خانم و اقا مشغول به کسب در امد از هنر مس و پرداز می باشند.

تفاوت ظروف میناکاری و ظروف مس و پرداز؟

به عنوان نمونه دو عدد گلدان یکی میناکاری و دیگری مس و پرداز را در نظر بگیرید. در شکل فیزیکی گلدان میناکاری پس از لعاب کاری فرایند پایانی نقاشی معمولی کشیده شده و به کوره حرارتی انتقال داده می شود. اما در گلدان نوع دوم یعنی گلدان مس و پرداز پس از کشیدن نقاشی در مرحله پایانی رنگ پلی استر به ان ها زده می شود.

سنگاب مس و پرداز چیست؟

سنگاب نوعی جام پایه دار است. که درکهن ترین دوران تاریخ ایران در معابر عمومی جهت آب خوری استفاده می شده است و با گذشت زمان شکلی جدید از جام ها را خود گرفت و امروزه در صنعت تندیس سازی بسیار مورد استفاده می گردد. سنگاب ها در ۶ مدل متفاوت از هنر لوکس صنایع دستی و از پر طرفدارترین هنر دست به شمار می رود. برخی از دیگر نمونه سنگاب ها شامل”سنگاب میناکاری، سنگاب فیروزه کوبی، سنگاب مس و خاتم” می باشد.

چگونه می توان درآمد زایی صنایع دستی را به بالاترین سطح رسانید؟

  1.  در ابتدا بایستی موانع و وضعیت های قرمز بر سر راه صنایع دستی را برداشت.
  2. آموزش صنایع دستی
  3. حمایت اصولی سازمان گردشگری از تولید کنندگان صنایع دستی
  4. حمایت ارگان ها و سازمان های دولتی و خصوصی در جایگزین نمودن صنایع دستی به عنوان محصولی خاص و مفید جهت هدایای تبلیغاتی.
  5. برگزاری دوره های اموزشی جهت راه اندازی سایت های تخصصی فروش همراه با لیست قیمت
  6. تبلیغات تلویزیونی در خرید همگانی از کالاهای صنایع دستی
  7. گسترش معرفی صنایع دستی ایران به توریست ها
  8. افزایش مسافران داخلی و خارجی

 

خرید هدیه در روز جهانی صنایع دستی

 

خاتم کاری

هنری با فرآیند تولید بسیار مشکل که به صورت های مختلفی تولید می گردند:

  • ساعت های خاتم کاری با صفحه میناکاری
  • ظروف خاتم کاری (گلدان)
  • انواع تابلو های قلمزنی
  • ظروف مس و خاتم ( سبکی جدید از صنایع دستی ایران)
  • قاب خاتم کاری (انواع لوح ، تابلوهای قلمزنی)

هنر مس و خاتم یکی از پرفروش ترین محصولات خاتم کاری را شامل می شود. با توجه به این نکته که تاریخچه ای بسیار اندک داشته اما گلدان های مس و خاتم از پرطرفدارترین صنایع دستی ایران محسوب می گردند. خوشبختانه امروزه با راه اندازی و فروش اینترنتی صنایع دستی خاتم کاری از رونق اقتصادی بسیار خوبی برخوردار بوده و عمده فروشی در این سبک محصول به اوج خود رسیده است. اموزش و فراگیری هنر خاتم کاری بسیار ارزان قیمت و در بسیاری شرایط رایگان صورت می پذیرد. اما هر هنر مند خاتم کاری در یکی از رشته ها تخصص پیدا می کند.” ظروف خاتم کاری، ساعت خاتم کاری، قاب خاتم، مس و خاتم”.

انواع صنایع دستی (برای روز جهانی صنایع دستی)

صنایع دستی جیم بافی :

جیم بافی یکی از دست بافه های سنتی ایران است که در خضر اباد استان یزد تولید می گردد.جیم نوعی پارچه لباسی پنبه ای است، که نخ مورد مصرف در تار ان از نخ ۲۰ دو لا و نخ مورد مصرف در پود ان نخ ۱۰ دو لا تهیه میگردد و به وسیله دستگاه چها وردی بافته می شود.بافندگان ان را عمدتا زنان خانه دار تشکیل می دهند.عرض این دست بافته معمولا ۷۰ سانتیمتر و طول ان حدود ۲۰ الی ۲۵ متر می باشد.یک بافنده حرفه ای روزانه حداکثر ۸ متر جیم  می بافد.گویا وجه تسیمه ان به خاطر شباهتی است که به پارچه های جین دارد، هر چند شباهت زیادی به کرباسی دارد.

صنایع دستی چاپ سنتی :

تمامی فراورده هایی که با قلم مو، قالب و شابلون، رنگ امیزی و پذیرای نقش میشود در گروه چاپ سنتی قرار می گیرند، مانند چاپ قلمکاری و چاپ کلاقه ای. چاپ سنتی روی پارچه را می توان به دو گروه کلی تقسیم نمود : چاپ بر روی پارچه های پنبه ای و کتانی که به قلم کار سازی یا چیت سازی معروف است و تاریخی طولانی دارد و چاپ روی پارچه های ابریشمی که به چاپ (( کلافه ای )) مشهور است.چنین به نظر می رسد که پارچه های رنگی و طرح هایی که با مهر یا قالب بر روی پارچه ایجاد شده، مربوط به قرن چهارم پیش از میلاد در هندوستان می باشند.قالب های چوبی به وسیله مغولان در اواخر سده هفتم هجری به ایران امده و در میان ایرانیان رایج بوده است. سده های یازدهم تا سیزدهم روزگار رونق صنعت قلمکاری با دست یا قالب بود و شهرهای رشت، کاشان و اصفهان، یزد، بروجرد، سمنان و گناباد از مراکز عمده تولید پارچه های مرغوب به شمار می رفت.

در دوران صفویه رونق پارچه های چاپی چنان بود که تنها در بازار اصفهان چهار باغ و چندین کاروانسرا به ساخت پارچه های قلمکار مشغول بودند و تولیداتشان به تمام شهرهای ایران فرستاده می شد. در دوران قاجار با ورود پارچه های خارجی رونق بازار چیت سازها از دست رفت و هر روز از تعداد انها کاسته شد.

قلمکاری-روی-پارچه

 

صنایع دستی قلمکار :

در این شیوه از چاپ، نقش اندازی با قالب های چوبی بیشتر روی پارچه های پنبه ای یا کتانی نظیر چلوار، متقال و … یا پارچه های کدری ساده انجام می گردد. طراحی و ساخت قالب های چوبی اولین بار و شاید مهم ترین مرحله چاب قلمکار است. در این مرحله ابتدا نقش مورد نظر با مداد بر روی کاغذ پوستی یا روغنی رسم و سپس کار تفکیک انجام می پذیرد.به این ترتیب نسبت رنگی که باید داشته باشد ، به طور جداگانه رسم می شود. انگاه نقش مربوط به هر رنگ را بر روی چوب گلابی یا زالزالک منتقل می نمایند. اطراف ان را با کمک ابزار مخصوصی مانند چاقو با مغار می تراشند تا نقوش حالتی برجسته به خود بگیرد. معمولا برای هر طرح چهار قالب می سازند که هر قالب یک رنگ را بر روی پارچه منتقل نماید و در مجموع نقش و رنگ امیزی ان کامل گردد.

هنر لوکس صنایع دستی

در عصر کنونی از مجموعه هنرهای صنایع دستی به عنوان چیدمانی مدرن در منازل و دفاتر کار استفاده می نمایند. لذا ارتقاء کیفیت و ترکیب در صنایع دستی یکی از متدهای جدید در طراحی های مدرن این سبک از هنر های تزئینی شده است. لوکس بودن در دکوراسیون داخلی به معنای ظرافت های انجام شده بر روی محصول می باشد.

چرا امروزه از صنایع دستی به عنوان کالایی لوکس در طراحی داخلی استفاده می کنند؟

از عمده دلایل می توان به ارزش افزوده و با ارزش بودن هنر دست با گذر زمان نام برد. و از طرفی اکثر محصولات صنایع دستی با چیدمان منازل هم خوانی داشته و کمتر سلیقه ای را می توان یافت که از این سبک هنر استقبالی نکرده باشد.حمایت سازمان های دولتی در خرید هنرهای لوکس صنایع دستی در سبکی مدرن از هدایای تبلیغاتی خاص و کاربردی می تواند راه کاری مبتنی بر استفاده از پتانسیل های تولید، اشتغال زایی بخش بسیار بزرگی از مشاغل خانگی، ترویج و گسترش هنر و فرهنگ کهن ایران که خود ترکیبی از ادبیات فاخر را در خود جای دارد. کمک شایسته ای بنماید.شهر اصفهان با دارا بودن طیف وسیعی از صنایع دستی یکی از بزرگترین مرجع در طراحی و ساخت کار دستی های هنری توسط هنرمندان ، اساتید برجسته همچنان با کسری فروش و نداشتن بازارهای دیجیتال حرفه ای در فروش همچنان مواجه هستند.چه راه کارهایی می توان در بهتر شدن بازار فروش صنایع دستی می توان ارائه داد؟

۱) ارتباط مستقیم بین سازمان گردشگری با تولید کنندگان هنر لوکس صنایع دستی.

۲) گسترش داده ورود توریست های خارجی به ایران

۳) فرهنگ سازی در بین سازمان ها بانک ها در خرید از هنر لوکس صنایع دستی به عنوان نمونه ای از هدایای تبلیغاتی مفید و خاص.

انواع نشان های ملی مرغوبیت در هنر لوکس صنایع دستی اصفهان

*مهر اصالت یونسکو

*مهر ملی مرغوبیت

اخذ بیش از ۳۰ عدد نشان های ملی توسط هنرمندان زبر دست مجموعه هنر های لوکس صنایع دستی در اصفهان در ۴۰ رشته هنرهای دستی و مشغول به کار بودن بیش از ۳۰ هزار نفر در رشته های متنوع صنایع دستی گویای این مطلب است. که این سبک از مشاغل می تواند یکی از محصولات صادراتی غیر نفتی در کمک به اقتصاد کشور باشد.

چگونه می توان به صادرات هنر لوکس صنایع دستی اصفهان کمک کرد؟

گرد اوری صنعت بسته بندی و ترکیب با صنعتگران صنایع دستی و دارا بودن دو نشان ارائه شده در مقاله و رعایت تکنیک های موثر و خلق اثاری با کیفیت از جمله راه کارهای موثر در کمک به صادرات این حوزه هنری خواهد بود.دو نمونه از کشورهایی که خواهان هنر لوکس صنایع دستی اصفهان می باشند کشور ترکیه و قفقاز می باشند. که در این رابطه می توان با برگزاری نمایشگاه های بین اللملی و سایت هایی دو زبانه به ارتقاء فروش صنایع دستی کمک کرد. در شرایط کنونی به دلیل پراکندگی در زمینه ساخت، طراحی، بازاریابی صحیح و حتی برگزاری نمایشگاه های مختلف را شاهد هستیم؛ تماما باعث گردیده این سبک از صنعت دست ساز سیر نزولی چه در فروش و چه در تعطیلی کارگاه های کوچک در اصفهان و تهران شده است. که این امر سبب شده هزینه های بسیار زیادی را به هنرمندان صنایع دستی وارد نماید.

هنر لوکس صنایع دستی چیست؟

خلق اثاری مبتکرانه با استفاده از تلفیق صنایع دستی را می توان بهترین شکل از تعریف هنر لوکس صنایع دستی بر شمرد.

راه اندازی سایت صنایع دستی چه کمکی در بهبود بازار فروش می تواند انجام دهد؟

این مدل از بازاریابی شکلی بزرگ و مدرن در معرفی محصولات و کاربرد مفید ان ها را به مخاطب می شناساند.  و مسیر برند سازی و بهینه سازی را در هنرهای دستی میسر می سازد. فروش اینترنتی صنایع دستی علاوه بر فروش های عمده می توان تک فروشی ها را نیز شامل گردد. که راهی بسیار مفید جهت حذف دلالان این شاخه را هموار می سازد. از جمله دیگر فواید سایت صنایع دستی ایران ارتباطی هماهنگ بین اساتید برجسته و پدید اوردن هنرهای ترکیبی در بین هنرمندان خواهد بود.از برگزاری روز جهانی صنایع دستی کمک به ارائه تسهیلات ویژه، اموزش های تخصصی فروش، برند سازی، بهینه سازی بازار و برپایی نمایشگاه ها و همواره به مسائل و مشکلات صنوف فعال در این زمینه بستر سازی های مفید را انجام داد.

 

روز جهانی صنایع دستی بیست خرداد

 

صنایع دستی و گردشگری به مناسبت روز جهانی صنایع دستی

دو فرایندی که به موازات یکدیگر می باشند. به صورتی که هر چه تعداد توریست های خارجی بیشتر باشند سود اوری در صنایع دستی بالاتر بوده که این امر خود مستلزم حمایت مستقیم سازمان گردشگری است. یکی از مشکلات عمده در فروش صنایع دستی ایران کم توجهی گردشگران داخلی در خرید می باشد.طبق اخرین امار نشان داده شده از طرف سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شهر تهران همه ساله نزدیک به ۵۰۰ مجوز فعالیت تولید صنایع دستی به صورت انفرادی و گروهی را دریافت می نمایند. این نشان داده میزان ۲۰۰۰ نفر اشتغال زایی در زمینه ی صنایع دستی است. امار نشان می دهند سالانه نزدیک به ۸۰ میلیون دلار سهم در امد زایی تهران از صادرات غیر نفتی است.بابت بالاتر رفتن میزان صادرات به یک نکته ی مهم باید توجه داشت. که صنایع دستی بر اساس سلیقه و نظر بازار فروش بنگاه های اقتصادی مربوطه تولید گردند.

فروش عمده ی صنایع دستی اصفهان

بازار فروش صنایع دستی

فروش از سه کلمه ی تک فروشی ، خورده و یا فروش عمده یا تیراژ بالا که هر کدام معنای مربوط به خود را دارند. درصد های تخفیف در در هر یک از شرایط فروش متفاوت بوده اما در فروش عمده ی صنایع دستی تخفیفات ویژه لحاظ می گردد. ایا فروش اینترنتی صنایع دستی نیز شامل درصدهای تخفیف ویژه می باشند؟ صد در صد زیرا در حالت ساخت صنایع دستی به صورت عمده هزینه های تولید به نسبت پایین تر امده و فضای مناسبی جهت تخفیف پدید می اید.

فواید صنایع دستی چیست؟

  1. حمایت به صادرات غیر نفتی و ارز اوری ایده ال
  2. کمک به گسترش هنر و فرهنگ که ریشه ای تداخلی با ادبیات کهن ایران دارند.
  3. اشتغال زایی در روستاها و شهرها ( مشاغل خانگی و کارگاهی )
  4. حمایت از سازمان های بهزیستی فعال در زمینه ی اموزش و کسب در امد افراد
  5. اشتغال زایی خانم ها و بانوان بی سرپرست روستاها



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: